Akinek kutyája van rossz ember nem lehet tartja egy mondás. De vajon mi van azokkal, akiknek macskájuk (is) van? A Target Group Index (TGI) adatok alapján arra kerestük a választ, hogy a kutyások és macskások fogyasztói tipológiája mennyire hasonló egymáshoz.

Kutyacica

(nagyításhoz kattintson a képre, a letöltéshez pedig ide)

A TGI adatok alapján Magyarországon kettő milliót is meghaladja a kutyatulajdonosok száma, vagyis minden ötödik ember háztartásában él kutyus. A macskatulajdonosok száma ennél alacsonyabb, 1,2 millió főt tesz ki.

A kutyatulajdonok nagyobb számából is adódik, hogy közülük minden harmadiknak (36%) macskája is van, míg a cica tulajdonosok kétharmada (65%) tart kutyust is.

Természetesen nem áll szándékunkban igazságot tenni a kutyás vs. macskás gazdik örök vitájában. Megnéztük azonban, hogy a TGI márkahasználati tipológiában van-e eltérés azok között, akiknek csak kutyájuk, vagy éppen ellenkezőleg, csak macskájuk van. A TGI márkahasználati tipológiát a kutatásban vizsgált sok száz márka használata (egyes indikátor márkák használata, preferenciája), illetve a használt márkák sokszínűsége alapján alakítjuk ki.

Az adatok alapján a csak kutyatulajdonosok között magasabb arányban találunk ún. konzervatív igényes fogyasztókat. Ez azt jelenti, hogy a csak kutyát tartó gazdik körében jellemzőbb a prémium és a mainstream márkák használat. Viszont az általuk fogyasztott márkák köre szűkebb az átlagnál, minőség- és márkaorientáltak, az új termékekre és márkákra kevésbé nyitottak, éppen ezért márka hűek.

A többi fogyasztói szegmens esetében nem mutatkozik jelentősebbnek mondható eltérés a cica és kutya gazdik között.

Viszont kiemelendő, hogy a 15 évnél idősebb magyar népességgel összevetve a kutyások és cicások körében is magasabb az ún. elit fogyasztói csoportba tartozók aránya: 15 és 17%-ot tesznek ki, miközben a teljes népességben csak 12%-ban fordulnak elő.

Ez alapján leszögezhető, hogy a cicák és kutyák gazdijaira egyaránt elmondható, hogy fogyasztásuk teljes vertikumára a prémium márkák használata jellemző, az általuk fogyasztott termékek és márkák köre széles, erősen minőség- és márkaorientáltak, új termékekre és márkákra nyitottak.