A Launch eValuate olyan modern tesztpiaci szimuláció, amely figyelembe veszi a szóbeszédet (word-of-mouth), a POS hatékonyságát, valamint a konkrét disztribúciós stratégiákat is.

A hagyományos tesztpiaci szimulációk kidolgozásának idején a szóbeszéd (word-of-mouth), a POS-tevékenységek és a különféle disztribúciós stratégiák még nem játszottak komoly szerepet. Azonban ma már olyan rugalmas modellre van igény, amellyel a számos hatásnak kitett, pontosan meghatározott célcsoportokat is fel lehet térképezni.

A Launch eValuateegy valódi mikromodell. A forgalmi előrejelzéseket nem az aggregált adatokra, hanem az egyének szintjére építi. Az egyéni viselkedési mintákra a következő módon tekint: Ha egy adott termékkoncepció és kommunikáció egy adott„Aszemélyt céloz meg, de ő éppen egy olyan értékesítési csatornában végzi bevásárlásait, amelyen keresztül nem fér hozzá a termékhez, akkor az egésznek sikertelenség lesz a vége.

A Launch eValuatekülönös figyelmet fordít az értékesítési ponton (POS) kialakuló szituáció és a fogyasztók egyre inkább növekvő önálló javaslattételi magatartásának (recommendation attitude) szimulálására. Előrejelzés-készítésekor figyelembe vesszük az értékesítendő volumen forrását (soruce of volume) és az esernyőmárkák különböző, erős elkötelezettségű vásárlóinak magatartásátannak érdekében, hogy a lehetséges kannibalizáció meghatározható legyen.