Az egészséges életmód és szemlélet terjedése a preferált üdítőitalok típusában is nyomon követhető.

Míg az ásványvíz fogyasztók köre többé-kevésbé stabilnak tekinthető, a szénsavas üdítők és kólák iránti érdeklődésben visszaesés látszik: a szénsavas üdítőket fogyasztók köre 17, míg a kólákat fogyasztók köre mintegy 8 százalékponttal esett vissza az elmúlt 10 évben. A jeges teát is egyre kevesebben fogyasztanak, 33%-ról 25%-ra esett vissza az érdeklődés.

A sport- és energiaitalok piacán az évtized elején látszik egy nagyobb boom, azóta 20% körül stabilizálódott a fogyasztói kör mérete. Növekedést egyedül az ízesített ásványvizek értek el, ma már minden ötödik 15-75 éves szokott fogyasztani belőlük.

További érdekességeket találhat az üdítőfogyasztásról a TGI legfrissebb adatbázisában!